Blog
Co trzeba wiedzieć o amortyzacji środków trwałych?
- Szczegóły
Prawidłowe dokonywanie rozliczeń podatkowych wymaga właściwego ustalania wysokości swoich zobowiązań oraz poprawnego prowadzenia księgowości. Do określania poziomu ponoszonych kosztów, które można odpisać od podatku, niezbędne okaże się branie pod uwagę wielu czynników. Wśród ważniejszych z nich znajdzie się również wielkość odpisów z racji amortyzacji posiadanych środków trwałych. Ponieważ jest to dość złożone, najlepiej zdecydować się na scedowanie tego obowiązku na doświadczoną firmę oferująca usługi księgowe. We Wrocławiu działalnością taką zajmuje się Biuro Rachunkowe Konto. Przekonajmy się, co warto wiedzieć, jeżeli chodzi o księgowanie amortyzacji.
Jaką wybrać formę opodatkowania dla firmy?
- Szczegóły
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z wieloma obowiązkami formalnymi i zobowiązaniami finansowymi. Do istotniejszych należy konieczność naliczania i odprowadzania różnych rodzajów podatków. Jednym z najważniejszych obciążeń okażą się zobowiązania z tytułu podatku dochodowego. Zakładając firmę, można jednak wpłynąć na to, w jakiej formie trzeba będzie je płacić. Przed podjęciem decyzji, warto więc skonsultować się z wybranym przez siebie biurem rachunkowym i dowiedzieć się, które z rozwiązań okaże się w konkretnym przypadku najbardziej opłacalne. Przyjrzyjmy się nieco bliżej tej kwestii.
Jak określić wartość środka trwałego?
- Szczegóły
Większość firm w celu wykonywania usług lub wytwarzania produktów gromadzi maszyny i urządzenia niezbędne do realizacji tego celu. W zależności od charakteru branży mogą one mieć bardzo różną postać, lecz z punktu widzenia biura rachunkowego zajmującego się księgowością przedsiębiorstwa przynajmniej część z nich będzie zaliczana do środków trwałych. Grupa ta stanowi składniki majątku firmy, a najważniejszą cechą jej składników będzie fakt, iż przewidywany okres ich używania będzie dłuższy niż rok. Ponieważ przepisy dopuszczają sukcesywne wliczanie do kosztów uzyskania przychodów kwot ich amortyzacji, konieczne okaże się dokonanie prawidłowej wyceny. Przekonajmy się, jakimi metodami można to zrobić.
Jak wznowić działalność gospodarczą?
- Szczegóły
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością wypełniania wielu obowiązków formalnych związanych zarówno z obsługą dokumentacji księgowej, jak i naliczaniem i odprowadzaniem podatków – rozliczeniami VAT i PIT, a także ponoszenia wielu kosztów stałych. W sytuacji, gdy biznes nie przynosi dochodów, wydatki na opłacanie wynajmowanego lokalu czy regulowanie należności za media mogą być problematyczne. Dobrym wyjściem z sytuacji często nie okaże się też likwidacja firmy, ponieważ oznacza to konieczność zapłacenia podatku od przeprowadzonego remanentu, a także powoduje rozwiązanie wielu zawartych z kontrahentami umów. Korzystniejszym rozwiązaniem może być zawieszenie działalności. Przekonajmy się, co się z tym wiąże i sprawdźmy, jak można ją wznowić.
Na czym polega przekształcenie spółek?
- Szczegóły
Działalność gospodarcza może być prowadzona w różnych formach prawnych, a rolą przedsiębiorcy jest wybranie tej, która będzie najlepiej odpowiadała zarówno skali realizowanych przedsięwzięć, jak i potrzebom związanym z zapewnieniem elastyczności oraz zarządzaniem firmą. Ma to znaczenie dla obowiązków łączących się z księgowością spółek, a także rozliczaniem podatków i wymogami formalnymi. Nierzadko wraz z rozwojem firmy niezbędna będzie zmiana sposobu organizacji przedsiębiorstwa, a także przekształcenie spółki. Przekonajmy się, jakie są typy spółek i jakie procesy wchodzą tu w grę.
Co trzeba wiedzieć o mikrorachunku?
- Szczegóły
Mikrorachunek podatkowy to dość nowe zjawisko. Podatnicy korzystają z niego od 1 stycznia 2020 roku. Każdy podatnik ma jeden rachunek podatkowy stworzony specjalnie dla niego.
Jak rozliczyć podatek z zagranicy?
- Szczegóły
Wielu Polaków wyjeżdża za granicę po to, by w krótkim czasie zarobić więcej, niż byłoby to możliwe w Polsce. Jest to popularny sposób na poprawę budżetu, jednak nie można zapominać o tym, że taki dochód również podlega opodatkowaniu.
Na jakich warunkach można prowadzić ewidencję przychodu?
- Szczegóły
Ewidencja przychodu jest to prosta forma księgowości, która uwzględnia jedynie przychody z prowadzonej działalności gospodarczej. Jej zastosowanie możliwe jest wtedy, gdy przedsiębiorca korzysta z uproszczonego, ryczałtowego rozliczenia podatków.